Thursday, October 1, 2009

Itu dan ini

Penat laa..

Sebab dah mula mengecat rumah. Hari ini sahaja cat kawasan ruang tamu dan ruang belah atas. Tak cat sume hanya tampung dinding yang berconteng, amat buruk atau cat terkopek dek sebab dinding lembap. Esok rancang nak cat grill pintu depan pulak. Siang tadi dah gosok-gosok grill buruk tu. Ada sapa nak amik upah cat grill? Banyak tau..grill sume bilik atas dan tandas.

Sabar je la...

Sebabku dah mula mengganti puasa. Hutang puasa 24 hari! Ada 2 hari aku dah puasa tetiba ekor-ekor bendera merah muncul pulak di petang hari. Hari pertama jam 2pm++, hari kedua jam 5pm++. Takpela...Ujian kecil je. Moga dikuatkan imanku ini. Ingatkan bila puasa ujiannya hanyalah susu badan kurang, tapi rupanya puasa 1 hari penuh pon tak dapat.

Yang pasti..I gained 1.5kg minggu lepas sempena Syawal yang mulia. Ngalahkan org preggy eh? Tade displin diri...bengkung kekadang ade skip secara sengaja. Sekarang bila pakai balik bengkung, bengkung pon melebar ikut saiz perut. Ahaks :p

8 comments:

Tyha said... Reply To This Comment

So jgn skip2 okey..;). Oh...akak kalau lepas bersalin...menyusu badan...lamalah x dtg bulan....biasanya anak dah nak masuk setahun barulah mula bendera jepun menjenguk.

-ummu amin- said... Reply To This Comment

waa..sakan betul beraya tahun nih yer.. nih mesti in preparation utk buat akikah muhammad nnt..
boleh tahan jugak naik 1.5kg erk..
ehh.. farra dah kena bendera merah erk.. cepatnya!

LiTtLe m3 said... Reply To This Comment

errr.. kuatnya dia... jaga kesihatan diri juga kak :)

Ummu Auni Afif said... Reply To This Comment

berat berapa sekarang ni?
boleh lawan aku tak kah kah

Farra said... Reply To This Comment

k.thya-sy exclusive bf gak setakat nih...anak 2 org before this pon peod mai awal...nk wat cemana...

ayu~ yes sbb nk kenduri la ni..mmg awal peod!

baiti~insyallah

aini~ko punyer berat sure lesser than mine

y@tipruzz said... Reply To This Comment

aku still belum period :)
kiranye almost 2 yrs tak beli pad nyehnyehh

puterikiut said... Reply To This Comment

kak nieta pun belum lagi.. syukur pose hrtu tayah la ganti byk2..hehe..wahh nak buat kendur ke?

Farra said... Reply To This Comment

wah yati n k.nita, nikmat tu....kenduri dlm perancangan ni insyallah