Friday, December 21, 2012

KK @ Borneo Trip Day 4

My last update on this trip is almost 2 months ago! Lamanya tertangguh. Blame the blogger for the low commitment.

Kami tak book any island tour in advance. So pagi tu around 8am, we already in Jesselton Jetty. It was Sunday, orang agak ramai. Kat situ ada byk jugak company yg offer the tour. Kami tak kose nak nego with all the vendor. So lepas approach 2 counters, we decided to take the package yg 2 pulau. Kalau nak pilih 1 atau 3 pulau pon boleh..harganya berbeza. Seriyes dah lupa harga package tu hokey! huhu..lama dahhh..silapnya tak tulis pulak dlm fon..apapon mmg amat murah dr Phuket dan sangat2 berbaloi. Tak payah gi phuket ok..pulau-pulau di KK amat cantik..Tu belum lagi gi Tawau tgk Pulau Sipadan. Sapa nak gi? Jom jom kite buat rombongan gi sana next yr.

Kami sewa skali jaket 1 dewasa & 2 kekanak & 1 tikar. Tips: Takyah la sewa tikar , sbb tak guna pon..kat pulau tu byk je tempat duduk. Bot berlepas jam 9am.

Our first destination is Mamutik Island!

Masuk pulau ni kene bayar sekali entrace that covers all pulau yg kita nak gi on the same day...lepas tu mandi, berpanas dan snorkeling puas-puas..
Orang yg ramai2 ni adalah satu keluarga besar dr KL..cuti ramai-ramai..kami dok sembang sama2 kat meja yg sama..mandi pon tempat sama...

Pose istimewa dr Pulau Mamutik..cecehh :D

Next Manukan Island!
 Maher dah sangat penat..akhirnya tumbang dengan ayah die skali..ehh tikar sgt berguna time ni! :D

Jam 4pm bot terakhir yg akan angkut umat manusia..kiranya tu time paling peak. Kami pilih 3pm pon ramai org..

Lapar sangat! Sampai jeti beli air dan donuts..nyum2

Kami sampai ke Jeti Jesselton semula dalam jam 4pm..terus balik hotel untuk solat. Lepas solat kami keluar ke Pasar Malam KK yg amat terkenal itu! Just a walking distance from our hotel. Kat situ jumpa lagi keluarga besar yg kami jumpa di Mamutik Island pagi tadi. Derang ramai..makan kat situ terus mmg happening I guess. But weols taleh nak dinner kat situ sbb anak2 dah penat sehari bermandian pantai..tak abes pon kami tawaf pasar tu . waddah dh start emo..nak balik katanya. Lepas tapau food..kami pon balik hotel..dan melantak seafood2 yg fresh itu. Series kuah yg derang buat tak berapa kene dgn anak tekak kami..mujur la ada cili segar so makan seafood dgn cili segar & nasi panas sudah cukup memadai dan membuat perut kami ketat yg amat! hadoiii..sure naik berat badan nehhh

seafood yg fresh dan terlalu byk pilihan..rambang mata omak!