Thursday, January 20, 2011

The arrival!! I likeeeee

Yeay!!! Sampai sudah...my 2nd digital kitchen scale ever in my life! Ingatkan hape la kan..hihi

Aku punya digital scale yg pertama dah lebih setahun kiok! So selama ni aku survive juga membaking sbb pinjam mak punya manual kitchen scale tu.

I like like sgt. Terubat la perasaan yg dok gila bayang kat Waffle Maker itu. Hai, merangkak-rangkak ko jalan WM ooi...

Aku beli kat mudah.com.my. Ni 1st time beli dr mudah, dan alhamdulillah tidak tertipu. Ekceli last month lg nak beli, tp bila rujuk kat hubby, die komen boleh percaya ke tak..kot2 kat kedai lg murah ker. So last 2 wks kot, aku singgah jap House of Ingredients, kast situ Camry digital scale ni pon ada jual, harganya RM119! So yg aku beli ni lg berbaloi la sbb RM70 termasuk shipping.

Terima kasih manual kitchen scale yg emak kasi pinjam!

Ni la rupa kitchen scale yg lama tu! Dah rosakk..jom buang tong sampah

Ciri-ciri:
Max capacity: 5kg
Scale: Kg, Gm, Pounds, Ounce
Timer: Yes ( tak paham lagi kegunaannya)

Warranty card dan buku manual dlm bahasa Inggeris, Melayu & Cina

Taraaaa! nilah ghopanyaa

Test! 107gm for that ubat

10 comments:

aida said...

berjimat betul pakai timbang.. aku pun sama. selagi tak pecah timbang aku dpt masa kawen, confirm aku akan pakai buat timbang n sukat barang

Farra Da Smiley said...

aida,masa kawin aku dpt 1 gak hadiah manual penimbang tu, tp dah rosak juga daa

oja said...

saspen jer..ingatkan baby dh kuar...

sgt murah la itu scale..dulu kita bli time JJ kad around rm80 tp dh jadi harta kakak ku. nampak gayanya bole le bli kt mudah....kan mudahhhh :)

Farra Da Smiley said...

Oja, x dpt beli toyota camry..dpt guna camry digital scale pon ok laa..hihi..

Tyha said...

ahaksss...akak asal resepi ada guna scale mesti x jadi buat,hahahahah.Kes malas nak sukat2 bagai. Dah naik kulat kot scale dalam kabinet tu

Farra Da Smiley said...

K.tyha, tiada hasrat kah mau buang itu M??? Ehehe:P

hanis said...

ishh kamu ini bikin gue cemas deh...hehehe

ingtkan arrival babykah...

rupe2xnya camry si penimbang :)

fizikalnya sungguh menawan yek...buleh buat video ala2x cooking show gitu....pastu masukkan ke youtube....glamer deh...sebab ada camry itewww hehehe

btw "Hanis, suamimu ada nyampaikan tak salamku tempohari? masatu jumpa die kat cafe hihi"

sudah kutrima salammu itu...sudah kujawab juga...bila boleh ketemuk nih???hehehhehe

pssttt....suamiku itu dicafe ada temankah???hehehehe

risik-risik mesra namanya :P

Farra Da Smiley said...

Hanis, buah hatimu itu ada teman tau di cafe, tp jgn bimbang, sama jantinanya eheheh :p

tu la ganeh kan, namanya camry gitu ihiks :p

Tyha said...

Farra....blom lagi...tambah2 sekarang ni dah x berapa sangat nak try masak2 benda baru.Beli dah muffin segera tu konon nak buat.Sebab ada sukatan timbang2....ada lagi tu dalam bekas tepung...x usik2.

Farra Da Smiley said...

K.tyha, nnti muffin dah siap sure najmi n naufal punya suke mkn muffin..eheh

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...