Monday, July 5, 2010

Tragedi Oven!

Semalam tengah masak Roasted Chicken ( resipinya disini), baru 10 min dok dalam Oven tetiba terdengar satu bunyi letupan. Oven terus Off. Bila dihidupkan suis balik, mmg Oven takmo hidup. Cik Abang pon terkejut terus ke dapur. Aduih..kesian mengenang Ayam Mus'ab ni feveret dia. Dah la aku dah siapkan lagi satu tupperware ayam dah siap marinate utk keperluan weekday minggu ni. So kesudahannya terpaksa aku alihkan ayam-ayam itu ke atas non-stick frying pan. Menajdi la jugak ayam tu dan Mus'ab makan sakan.

Mus'ab ni setiap hari makan ayam, aku pon dah naik pening. Lauk lain langsung tak layan. Asik2 ayam goreng KFC, ayam bakar, ayam masak merah. Huhu.

Ovenku ini dibeli pada bulan Oktober 2006, rupanya disini. Jadi usianya telah mencecah, 3 Tahun 8 Bulan. Ada kebarangkalian telah rosakkah? Nak kene hantar kat Doktor = Abahku utk 1st diagnose. Harap2 boleh dibaiki. Kalau tak boleh diselamatkan, kene la beli baru ...sbb kalau tak beli, tahun ni tak buat biskut/kek raya? ohh noooo..mimpi buruk in my life!

2 comments:

y@tipruzz said... Reply To This Comment

usia oven ku lagi tua..tp masih bertahan alhamdulillah :) Oven elba kocik yg bukan built-in, murah sajer rm399 tak silap.

harap2 oven mu bley direpair!

Farra said... Reply To This Comment

yati, aminnn...kalau wiring yg rosak belakang tu satu hal plak nak tebuk lubang...aduhhh