Wednesday, July 21, 2010

Masak lagi dan makan ngeh ngeh

Mungkinkah sekarang bulan sedang mengambang? Kerna ketam yg kami beli sangat gemoks pada hari Sabtu lepas. Isinya meletop! Dan yang kagumnya Mawaddah dan Mus'ab sangat suka Ketam Masak Lemak Cili Api. Inilah menu hari Ahad lepas diiringi Brownies Kukus dan Spaghetti Alfredo.

Ketam Masak Lemak Cili Api, dah lama tak makan. Sib baik jumpa ketam gemoks kat Pasar Tani

Ikan Bakar (Ikan Kembung) dan Air Asam meletops ( angkat bakul sendiri, boleh? :p) .

Asalnya dah ngidam nak Bakar Ikan Terubuk. Tapi semua gerai tarak jual Ikan Terubuk sebab katanya bukan musim. So mungkinkah Ikan Terubuk menghilang ketika Ketam berisi?

Kat umah skrang ada stok buah Peach. So rasa-rasa cam tingin nak buat Peach Crumble Cheesecake, tapi oven la pulak rosak! aduihhh ..kene cari resipi lain la guna Peach gini. Owh..aku pon dah cari resipi Biskut Raya 2010! Dah ngidam nak buat resipi baru tahun ni tapi oven rosak cemana? tak ke meroyann? huhu

10 comments:

ummi said... Reply To This Comment

ketam is all time feveret kat rumah akak. nak pulak si ketua keluarga tu heh heh. 2 jenis masakan je yang laku, goreng berlada (letak daun ketumbar banyak2, best) atau masak lemak. cuma tak bleh nak cili berapi2 sgt sbb budak2 tak makan pedas2 sgt. pedas2 sikit depa layan lahh..

Farra said... Reply To This Comment

kak tie, btol la..ketam masak cili api pon kami layan sgt...mmg bebetol dah lama sgt tak beli ketammm ni tawww ! =)

y@tipruzz said... Reply To This Comment

alamak taknah masak ketam sbb x penah siang sendiri malu malu :p

Yan said... Reply To This Comment

ala cedapnyer ketam

Farra said... Reply To This Comment

yati, ketam la paling senang nak siang...aku tak penah buat roti jala!!!! huhu

Farra said... Reply To This Comment

Yan, tunggu lg 40 hari ekkk ..ketam ni gatal pengengat abehss :p

ijjah said... Reply To This Comment

wah..pose-pose nih tingin jugak nak mkn ketam..huhu..sama gak la x pernah masak ketam... Nampaknye weken ni akan kusuruh jer mamat kedai runcit nie siang kan..ngeh..ngeh. Tapi ketam kat kedai sini kurus2 jer plak..huhu.

Farra said... Reply To This Comment

ijah, belah sana bulan tak mengambang ke? ehehhe kat sini sume gemoks2! tak puas mkn hari tu beli sket je..tp kene kontol gak kolestrol byk ehhehe

myjuliana said... Reply To This Comment

ya allah sedapnye ketam. nak doa harap2 dapat mkn ketam dlm masa terdekat. mana nak cari ni isk isk

i like ketam in whatever cook. my kids also love it! dah setahun tak makan ketam, sadis tak?

Farra said... Reply To This Comment

juli, ya allah sadis gile! mmg ketam tak boleh hidup di negara sejuk eh? siannyer! bukan ke korang tak lama lg nak balik? hehe so balik mesia nnti makan ketam pepuas ek..elok benor anak2 ko mmg tak memilih food ;)