Wednesday, February 9, 2011

Air Pati Kunyit

Penah dengar tak? Rupanya cenggini:


Kunyit tu ditumbuk sampai dapat pati, kemudian diminum dengan madu. Mak yg buat dan suruh aku makan. Khasiatnya? Mengecutkan rahim selepas bersalin. Rasanya? Lg OK dr air gamat asli dan air akar kayu. Layannnnn....

Aku dah tanyer doktor, kunyit boleh bawa kuning tak? Dia kata " Tidak" , tetapi Halia "Ya". Ok so dalam lauk pantang halia kene kurangkan , taruk skit2 jek.

Selain Pati Kunyit, aku pon kene minum Air Akar Kayu, pure mak cr dr dalam hutan ngan Mak Teh aku.

6 comments:

Tyha said... Reply To This Comment

Mengecut dan meyubur rahim juga..hehehehe.Akak pon kena minum gak air kunyit.Akar kayu mak suruh minum...tapi akak yang x nak...PAHIT gila

win said... Reply To This Comment

Betul2.. bila pantang2, minum air ibu kunyit ni salah satu yg kene telan secara paksa... heheh... Tapi, mak kite buat; ibu kuniyt + garam... huhuhu....

Farra said... Reply To This Comment

K. Tyha, ye btol..akar kayu pahit..yak! tp ku telan jua

Win, rasanya ok sgt dr memenda yg lain..eheh :)

aida said... Reply To This Comment

Wah aku mak mertua suh minum 3 hari pas seminggi bersalin. Aku ni air akar kayu pun boleh minum

Farra said... Reply To This Comment

Aida, aku yg xleh telan is air gamatt

ummi said... Reply To This Comment

akak air akar kayu can, air pegaga can, air kunyit can. tp big no to the sweet smelling honeydew.

teruskan. semoga mendapat bentuk badan idaman he he