Thursday, September 23, 2010

Muaz's 1st Birthday Bash

Tarikh: 17 Sept 2010 ( 9 Syawal )
Tempat: Rumahku syurgaku

Menu yang kumasak pada hari tersebut ialah :
  • Soto - Bihun dan Nasi Himpit
  • Baked Pasta
  • Cream Caramel
  • Carrot Cake
  • Air jus sunquick dan Teh O panas
  • Ais ketul ( pon buat sendiri kih kih :p)
Aktiviti memasak bermula seawal lepas subuh dan beberapa jam kemudian dibantu oleh seorang adik iparku. Kalau buat semua sendiri mmg bengkok la kot. Die tolong potong itu ini dan basuh ayam.

Tetamu yang dijemput mmg tak ramai hanya 6 kawan baik sekolah menengah, 1 jiran baik, saudara-mara terdekat dan sapa-sapa yang datang beraya haritu, kiranya langkah kanan la ni. So total ada kot dalam 30++ pax.

Majlis bermula 2pm dan tetamu terakhir pulang jam 10mlm. Walaupun tetamu tak ramai, tapi penatnya sangat sakan jugak la. Ahadnya pula aku buat Cheesetart lepas tu beraya ke umah Kak Iparku. Hari Ahad tu mmg terasa sakit pinggang. Mungkin sebab lama berdiri la kan. Lagipon hari Ahad pagi tu mmg sibuk memasub periuk belangan semua. Mujur pinggan mangkuk utk menjamu tu guna polisterin sajek. Apapon kite enjoyyy this Frugal Birthday Bash. heheh =)
My homemade cake - Carrot Cake. For recipe click here.

Kak Mawaddah nak posing dgn Kek Muaz. Dan dialah tukang abeh kek ini. Huhu..Berebut kami nak mkn kek ngan dia :p
Sajian hari bersejarah itu :)

Puas rasanya hati melihat anakku memotong kek hasil tangan ibunya :p . Eh apa uwan cakap kat blkg tu?

BFF. 3 kawan tak dapat mai! Apa boleh buat, ada hal. Tetiap tahun mesti buat ni ala-ala gathering. Masing-masing dah beranak pinak.

Halim pon datang beraya tau. Memang langkah kanan!

Tetamu terakhir malam itu. 2 keluarga. Eh selamba je pintu tak tutop!

3 comments:

y@tipruzz said... Reply To This Comment

cantik plak tgk edible yg aku beli tuh nmpk ceria hihi

ramai org ske carrot cake, aku heran kenape aku tak ske hmm hmmm

Farra said... Reply To This Comment

yati, ye la lilin tu ceria..even yg SR punya pon ko tak suke? sgt pelikss

y@tipruzz said... Reply To This Comment

tak..biasa2 sajer. sbb aku x ske mkn carrot kots hehe