Thursday, July 8, 2010

Pre Holiday happiness

Salam kengkawan,

Aku happy benor la 2 hari ni sebabnya berkursus di TTC. Sukanya tang kursusnya abeh awal. Jadi, semalam abeh ke kursus terusla menyinggah di Giant untuk beli barang bekalan utk ke Tioman Sabtu ini. Lagi satu sebabnya nak beli Waffle :). Owh kali ni suke benor plak Waffle VS Donut masa ngandungkan Muaz dulu :p

Mmg susah nak melawan nafsu untuk tidak membeli makanan ringan = junk food. Tapi kali ni aku dah tekad, NO to Maggi/Twisties etc. Instead, aku beli Kismis, Kekacang Badam/Gajus, Kerepek dan esok hari nak beli je Roti. Inilah hasil rembatan utk di bawa ke Pulau :)

No Junk Food starting today! mari lihat sampai bila akan berjaya

3 CD buat halwa telingan dan jiwa: Zikir Munajat, Surah Pilihan & Siri Ummul Mukminin. Sesuai utk dipertdengarkan sepanjang pemanduan di jalan raya =)

Boleh ke hubby aku gelak kat CD yang bertajuk " Comel Wajahmu, Indah Akhlakmu" . Yer ayg mmg tak comel yer abg :p.

Aku dah simpan impian nak buat Lasik sejak awal tahun ni. Tapi apakan daya disebabkan Exclusive BF , need to postpone the plan first. Dan dengan keadaanku skarang, aku kene postpone lagi niat tu. Mungkin lg 2 tahun baru boleh buat. Huk huk sabar yer.

So untuk mengubat hati ini, aku buat Spek baru dengan ciri - ciri Hi Index + Transition ( tukar kaler bila kene cahaya matahari) pada harga yang SANGAT MURAH iaitu RM300 ( VS harga di pasaran adalah RM600) ! Mau tau bagaimana? boleh PM aku keh keh

Akan kugayakan di Pulau Tioman.

Hubby tanya apa motifnya? Aku jawab motifnya bila kene matahari di Pulau nanti, Spek bertukar kaler dan memberi perlindungan pada mata. Ngeh ngeh, btol tak? ihiks

Ok geng Tioman, Yati & Ijah, sudahkan korang pack barang2? Jgn lupa bawa voucher resort dan pelampung anak-anak yer :)

Oh ya, Muaz dah boleh jalan 3-4 steps. Even tak stabil sangat lagi but I'm more than happy! Teruskan latihan anakku . Umurnya genap 11 bulan hari Selasa lepas

6 comments:

linahilmin said...

salam.
klu zikir munajat saya suka yg Dr Badrul Amin... suaranya Masyaallah, merdu.. boleh nangis tersedu2 klu dengar!
ps- selamt bercuti!

-Pruzz- said...

Ibu mengandung jaga sket makan kekacang yek..high cholesterol tuh.

Kitorg apa barang pon lom beli hhahaha

Farra Da Smiley said...

Lina, aa ustaz badrul punya mmg best..cuma dah biasa dgr..so kali ni tukar plak

Pruz, yer ker???? baru aku tauuuuu huhu

Unknown said...

bestnya nak gi coti2!

Yanie said...

Farra... skang baru 1st trimester nak gi naik speed ferry??? pastu naik speed boat kalau nak gi snorkeling??? Take care my dear.... jaga kesihatan...

Ealyie said...

huhuhuhuh..
jelesssssss..:(
RM300 sajork yerr..

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...