Sunday, September 7, 2008

Doa

Dalam bilik masa lampu bilik dah tutup

Mama: Mus'ab baca doa tidur
Mus'ab: Allahumma baariklana...... ( doa makan)

Mama: Mawaddah, baca doa tidur
Mawaddah: Allahumma bismika.... ( doa tidur)

Depan makanan

Mama: Mus'ab baca doa makan
Mus'ab: Allahumma bismika.... ( doa tidur)

Mama: Mawaddah, baca doa makan
Mawaddah: Allahumma bismika ... ( doa tidur)

Inilah kisah anak-anak berdoa. Adik semakin lancar dengan doa tidur...doa makan belum hafal mungkin sebab panjang sket. Alhamdulillah adik pon dah tak terbabas buang air. Rasanya stok pampers macam dah tak gerak pulak sekarang. Jimat belanja ;)

Abangnya pula lagi lancar doa makan berbanding doa tidur. Kadang-kadang tu tertukar doa macam contoh kat atas. Konfius la tu :p Pelatnya jelas tapi kita tetap faham bacaannya.

Oh ya, selama ni anak-anak belajar guna Iqra' saje. Mawaddah paling suka belajar berbanding abang. Tapi kedua-duanya belum kenal Alif , Ba , Ta sampai Ya dengan lancar. Rasanya nak tukar muqaddam. Kat kedai buku ada jual ker?

2 comments:

Nur Suraya said... Reply To This Comment

So sweet... si Haris tu pelat huruf "R"... ada cadangan ke ek? Sebut nama sendiri pun susah... jadi "Aish"... nak ajar doa payahla cenggini... pastu kan yg kelakarnya dia panggil su 'mummy'... aiyo... kang tak pasal2 org ingat dia anak su...

Farra said... Reply To This Comment

pelat jugak ek?? tak dgr sgt suaranya hari tu..dia cam pendiam