Tuesday, July 1, 2008

Stress is good

You may not like this entry again. Yes work is so stressful for me. A few friends already throw the idea that I should apply for transfer to other div. Hai, ada orang nak tukar tempat ker ngan saya?

Jika 2 minggu lepas paling lewat sampai rumah jam 10.15pm++ . Malam tadi menjadi sejarah terburuk saya selama berkerja hampir 6 tahun ini, saya sampai rumah jam 12.10am!. Ini bermakna saya kerja lebih 15 jam semalam! Rekod kedua terburuk sebelum ini jam 11.30pm, it was a year ago. Apapon alhamdulillah sebab saya selamat sampai di rumah walaupun badan terlalu letih dan mata sangat mengantuk. Selama 3 minggu ini saya sangat terharu dengan ketabahan suami. Dia tidak suka makan luar. Jadi seperti sebelum ini, malam tadi menu biasa dia ialah nasi putih dan ayam goreng Ayamas segera tu dengan kicap. Dah berapa kali dia makan lauk tu, kesian sungguh!! Anak-anak pon dia yang tolong layan & suapkan. You r the best dad!

Stress minggu lepas saya lepaskan dengan menangis sendirian ( kelako tak ? :p) dan sign up penderma bulanan MAKNA. Untuk semalam punya saya lepaskan dengan one day MC today! Bukan sengaja tapi memang kepala saya sangat pening pagi tadi. Jam telah menunjukkan jam 9 pagi semasa saya masih tidur dan menerima panggilan daripada Boss. Ohh, saya dah minta kebenaran dia untuk tidak bekerja hari ini. Dia telah benarkan mungkin memandangkan saya dan buat kerja macam orang gila kerja selama 2 minggu ini. Apapon pesanan sms dia " kalau call tolong jawab yer"

Hari ini memang bahagia buat diriku. Daku langsung tak buka pc dan membaca sebarang email kerja/peribadi. Saya dapat masak dengan sempurna buat anak-anak dan suami. Saya dapat mengurangkan sakit kepala mungkin kerana ubat yang doktor kasi / sebab jauh dr pejabat :p
Yang paling membanggakan saya berjaya melatih dan memastikan Mawaddah tidak memakai lampin di siang hari. Uh uh..bahgianyaaa .Target saya Mawaddah tidak memakai lampin bulan Julai ini juga!

Siang tadi saya dah dengar nasihat Dato Dr Fazillah Kamsah kat WHI TV3. Katanya stress ni bagus benornya..hehe think positive.
So Hujung minggu ini lagi saya akan tambah kurangkan tekanan! Aktiviti saya seperti berikut:

Jumaat- Cuti gantian Keputeraan Agung. Plan saya nak rehat dan luangkan masa berkualiti saja dengan anak-anak.

Sabtu- Futsal!! Saya naib presiden Kumpulan Kaizen,Kristal di pejabat saya. Setakat ini kami berjaya mengekalkan the top group melalui mata yang dikumpul dari game-game sebelum ini iaitu congkak, dam aji dan chess. Di pejabat kami ada 4 kumpulan! Uhh..saya ada lagi 3 hari untuk fikir strategi bagaimana nak kekalkan our top score. Oh oh , myteam, kita belum buat meeting lagi kan? All Mgrs bz bangat dong. I believe you all have think something

Ahad- Insyallah kami dan parents saya berkongi untuk membuat kenduri tahlil dan doa selamat di rumah emak. So lepas balik Futsal saya kene masak kuih apa untuk kenduri. Rasanya nak buat 4 jenis kuih. Untuk lauk pauk nasi kami order saja dari caterer.

No comments:

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...