Monday, June 30, 2008

Salam pelaburan!

Hujung minggu ini tidak berjalan begitu lancar buat saya kerana pelan asalnya hendak membuat pelbagai aktiviti terbantut disebabkan keadaan kesihatan yang tidak berapa mengizinkan. Sejak semalam kepala rasa sangat pening dan dicampur dengan dedar-dedar badan macam nak demam. So kebanyakan aktiviti saya hanya tidur, solat dan makan. Peratus lebihan banyak ke tidur. Sangat pelik kerana saya belum lagi mengandung dan bukan penggemar tidur. Jadi memang betulla impak dari tekanan kerja sangat kuat. Oh oh..saya bukan workoholic! Nak tahu tak apa perasaan saya sekarang? Kalau betul rasa pening & dedar bertambah kuat saya bercadang untuk memohon MC 1 hari untuk menambah aktiviti tidur saya! Huh ganas kan??

Oh ya kini anda mesti berhati-hati jika menggunakan Kad Kredit disebabkan new guideline daripada BNM iaitu TPS.

Minggu lepas juga saya menghadiri kursus FP Advisor. Sangat menarik dan insyallah saya akan work out my own education fund for both of my kids. Saya pasti akan berkongsi dengan anda! Tunggula bila saya cukup masa untuk memberi fokus dan tumpuan dengan software tersebut. ;)

Ooh..apapon saya sangat rindu my world of baking. Semalam patutnya nak buat Tartlet buat again kesihatan tak mengizinkan.

3 comments:

Zuraimah Ismail said...

x sabarnye nak tgk cane awak plan education plan tu...cepat2 share ek..

on the credit card...yes we should n we must ensure credit card is paid in full...else..kite merana..:)

Farra Da Smiley said...

ok kak, will share nanti ;)

Sudirman said...

Based on research, those who have credit card tend to purchase more than what they initially plan to buy.

It's better to leave your credit card at home b4 going to shopping complex especially during sales :) Withdraw enough amount based on your prepared list of things that you want to buy. Stick to it no matter what. If you must use card, consider debit card.

That's the summary from all books I read on personal finance and getting rich/ getting out of debt.

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...