Friday, July 25, 2008

Alhamdulillah minggu ni terasa diri ini sudah berjaya menangani ' tekanan kerja'.

Walaupun, bukan setiap hari dapat balik 'on time', terasa kehidupan begitu teratur kerana:
1) Makan malam walau sempoi, tetap berjaya disiapkan.
2) Tiga hari berturut dapat buat sarapan untuk seisi keluarga : Rabu Cucur ikan bilis+taugeh, Khamis Roti Telur, Hari ini Ubi goreng berempah
3) T-shirt muslimah NisaStore laju pulak jualannya minggu ini. Lepas meeting, mesti ada saja orang nak tengok. Lepas dah tengok konfem beli punya.
4) Hampir setiap hari naik komuter. Saya kini kalau boleh jika tiada kek yang perlu dibawa ke pejabat, memang nak naik public transport saje. Kenapa ek? ada 3 sebab: 1) Dapat jimatkan kos perjalanan ( hampir RM150++/month) 2) Dapat habiskan buku bacaan kegemaran saya 3) Dapat jumpa kengkawan baru dan ajak membuat pelaburan.
5) Suatu hari yang lepas, bos berkata pada saya " kalau u nak amik time off anytime, just tell me. tengok u dah kerja teruk bulan ni sebab X5". Dalam hati maunya saya macam nak meloncat! Tapi control ayu lagi dengan menjawap " ok" :p. So bila bos dah kata camtu saya ingat nak perji la Jcard MV semalam. Uh uh tapi last minute plan memang susah nak arrange sebab komitmen meeting lain untuk kerja-kerja BAU masih ada. ( BAU=Business As Usual). Anyway saya dah plan nak amik time off next week untuk balik kg Kedah, boleh? :D Eh sapa yg gi Jcard day semalam?

Baju kiddies utk aktiviti harian dan berjalan banyak dah kecil . Dah lama juga tak membeli baju depa. Ingatkan boleh beli kat Jcard day semalam, tapi dah terlepas. So, saya plan nak gi yang ini:

Hytex Warehouse Clearance

5 minit aja dr rumah! jgn jeles :p

Resipi Agar-agar cendol dah share kat sini.

2 comments:

Zuraimah Ismail said...

Waaaa bestnyeeeee bila perjalanan hidup berjalan dgn lancar kan..:)

Farra Da Smiley said...

iye la kak ;)

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...