Monday, October 21, 2013

Tiramisu Cake

Lama dah tak tengok korea drama benornya..Tetiba aku terlayan citer drama Shining Inheritance minggu lepas..best3 walau pelakon not my fevret eheheh

 

Dan inilah citer yg ku tunggu2! Sebab apa? sebab ada Park Shin Hye & Lee Min Hoo..dedua aku suka..comels . Citer ni tengah hot la ni..2nd top raking kat korea katanya..baru sampai episod 4...sabar2 ak tunggu epi 5


Ok back to the title of this entry, actually aku nak citer pasal kek Tiramisu yg pestaim aku try gune sponge cake. Dulu2 penah buat guna Lady Fingers. Hasilnya sedap! tapi agak terlembik sket..next time kene ikut resipi btol2..ni la akibat tak follow resipi..sbb sayang kat heavy cream tu aku letak lebih..hihi

Resipi ni aku tanpa malu2 kucing mintak dr kawan sek men dulu yg sekarang ni buat biz kek..baik die..share resipi..Thanks a lot Noor..moga murah rezeki selalu :) 

Moh layan resipi..
Bahan A (putar semua)
250gm cream cheese
200 ml fresh cream or whip cream
stgh cwn ising sugar

Bahan B
Kek span vanilla
Nescafe ikut suka bancuh dgn air da gula
Sedikit milo or serbuk koko

Cara-cara:
1. Potong kek span kpd 2 bahagia
2. Setiap bahagian kene lalukan / celop ngn air nescafe yg dh dibancuh tadi
3. Lapiskn dgn cream cheese tadi dan diikuti taburan milo.. Buat sampai semua bahagian siap
4. Lastly sejukkan dlm peti sejuk semalaman.


 










Jemput makan!

1 comment:

lala yusof said...

bestnya kek

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...