Tuesday, September 6, 2011

Health review on 1st week Syawal

Setelah seminggu meninggalkan rumah, alhamdulillah semalam kami sudah selamat sampai ke rumah @ KL..we really enjoy the Eid journey this year walau ada satu tragedi Syawal telah berlaku :( ( will story next N3)

KL-K.Pilah-KL-K.Kangsar-Kulim-Baling-Grik

Orang lain sibuk bercerita kisah raya. Kita nak citer tajuk lain sket, tapi sangat sangat penting dan masih berkaitan dengan raya. Macam orang kata " You are what you eat". Jadi, kalau sebut raya mestilah sangat berkaitan dengan makan-makan. Ha..cuba kira berapa kali anda makan dalam sehari mulai 1 Syawal haritu? Tak terkira ek? sket2 ngap. hihi

Alkisahnya, bila raya macam biasa kita mmg sibuk sgt memasak, urus anak-anak, ziarah menziarahi etc. Jadi, mengambil gambar sangatlah secipot. Seriyes talk!! Rasanya mmg selalu dah gitu, sbb tu la saya nak citer pasal "kesihatan". * Tetibee

Ini rekod peribadi terkini saya pada minggu pertama Syawal. Terima kasih kepada kekanda ipar yang membawa cukop peralatan kesihatan ke kampung jadi kami semua dapat semak rekod memasing secara berjemaah.
  • Berat: 56kg ( naik 1 kg). Bulan Ramadhan 55kg. Sebelum Ramadhan 58kg
  • Gula: 6.1. Bagi saya tinggi!! huwaa
  • BP: 88/55 . Ok normal saja
Azam: Mahu kurangkan pengambilan gula dan nak minum air kosong banyak-banyak. Itula akibat banyak makan kuih raya & kek agaknya . Saya target bulan ni juga kene buat ujian Kolestrol. Anda penah buat tak ujian kolestrol?

Gambar hiasan semata-mata

4 comments:

eLLe said... Reply To This Comment

farra, cek gula n cek kolestrol katne je??? kena bayar sendiri kan?

Farra said... Reply To This Comment

shell, free jer cek kat klinik annexe 2 ni

Farra said... Reply To This Comment

I mean cover by our co :)

myjuliana said... Reply To This Comment

apsal BP ko low sgt? bukan ke kalau normal 70-80/110-120?