Friday, March 25, 2011

macam-macam soalan duhai anak

Mus'ab la ni banyak tanye soalan yg boleh buat aku gelak..antaranya:
1) Mama, bila Mus'ab nak jadi ayah? Tahun berapa?
Aku: 2020

2) Mama, bila Mus'ab boleh beli kereta?
Aku: nak buat apa?
Ab: nak bawa uwan...nak bawa wadah gi sekolah

3) Mama, bila Mus'ab bole beli motor?
Ab: senang nk balik kg

Mmg geli hati. Sampai nama adik dalam perut (katanyaa) pon dh ada nama: Aisyah Najihah. Ab..ab.. kalau kene tegur, merajuk, takmo makan. Tu die punya sensitip.

Alhamdullilah tertunai hajat uwan nak sedekah pulut kuning, rendang dan mufin ceklat kpd kengkawan mengaji Ab sempena die naik al- quran minggu ni. Aku buat mufin ceklat saje dan keje packing.
Kami buat 27 pek. Last minute gak & simple jer..nk beli kotak/plastik cun pon x sempat. Ala kadar gitu.

Semoga Mus'ab pandai mengaji al-quran dan tak tinggal solat... ingat la anakku ilmu akhirat itu sgt penting
Published with Blogger-droid v1.6.6

3 comments:

Sharinginfoz said... Reply To This Comment

memang banyak betul soalan, nak tahu kan, kekadang tak tahu kita mak bapa nak jawab apa

Atah Rashid said... Reply To This Comment

bile Mus'ab nak jadi ayah tu yg kite tergelak besar tu. hehehe. tp plg best jwpn akak 2020. wakakakaka :P

p/s: sonoknye ada anak

Farra said... Reply To This Comment

Sharinginfoz, iyerr..susah nak jawab balik so maknya respon balik dlm bentuk soalan..bior die fikir dan bagi balik jawapan

Tikah, akak sebut je tuh sbb die nak dlm bentuk angka=tahun...mmg lawak