Monday, January 31, 2011

Progress Khatan & Bercukur

Khatan

Maher berkhatan hari ke-2 lahir. Dan Sabtu lepas, selepas 6 hari balutan khatannya tercabut sendiri. Mama la paling cuak! Masa nak bogelkan die nak mandikan die, tgk2 dah tercabut terus Mama panggil Ayah. Ayah pon bukak Internet surf sket psl Khatan Baby. Sebab kami tak sangka begitu cepat ianya luruh. Doc kata amik masa 5-10 hari, so ok la. Cuma cuak la sket sbb 1st time tgk anak teruna kene khatan. Ish dh tua rasanya diriku :p Bila kene air ok jek. Dalam Internet tu kata kalau boleh elakkan kene sabun kat bahagian ** die tu jek. The rest, treat as normal. Luar bhgn balutan tu mmg nampak merah-merah sket, tp tade darah. Lama-lama nanti akan kering sendiri.

Ghopa balutan yg dh tertanggal tu. Taleh tangkap gambo ** ngan balutan ni, kan sensored! :p

Bercukur

Bercukur disunatkan hari-7, tapi kami bercukur hari ke-8 disebabkan sedikit kesibukan rumahtangga.
Memang mencabar jugak nak botakkan kepala baby sebab lembut. Guna pisau pencukur tu mmg amik masa. So kiranya ni pon lom abeh, masih ada baki rambut lg. Cadangnya, esok cuti hari wilayah, ayah Maher cuti, so esok sambung lg saki baki rambut tu yer baby.


Tali Pusat

Setakat hari ni, hari ke 9 tali pusatnyer masih belum luruh. Rasanya paling lambat luruh dalam sejarah anak-anak Mama. Sarung khatan pulak yg luruh dulu. So kite tungguuu

2 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said... Reply To This Comment

salamsss Farra,

tahniah baby baru:):) comelnya.....:):)

pam banyak-banyak, susu farrah tgh banyak...bersemangat kmieja tgk ebm farrah:):)

Farra said... Reply To This Comment

K.mieja la pembakar semangat sy ni...tu yg syok.. la ni sy dh dpt hobi baru : pam pam pam & blog hihi