Wednesday, August 27, 2008

Lagi satu dapat dikesan

Selepas blog ini mengambil artikel BijakRinggit saya seperti yang saya kongsikan dahulu, hari ini saya terjumpa lagi satu blog yang mengambil artikel saya yang bertajuk "Dimanakah anda menyimpan wang?"

apa pendapat anda?

Potential clients & rakan-rakan yang dihormati,
Esok saya akan berada di sekitar Damansara Heights untuk temujanji Pelaburan Unit Amanah. Sekiranya anda memerlukan khidmat nasihat saya, sila hubungi 013-3413040. Esok saya bercuti & I declare I'm available for UTC* for one day ;)

UTC* Unit Trust Consultation

3 comments:

Nur Suraya said...

Sue tak tau nak cakap apa... dah banyak kali kene ciplak... learn and think about it... It's your hard work, research etc. Kadang2 kita tuding jari ke orang lain pun, sometimes kena kaji jugak diri sendiri... No komen.

Sudirman said...

Pada pendapat saya, tak salah mana2 org nak mengambil idea tapi takde lah sampai copy bulat2 ayatnya hatta sampai koma dan noktahnya. Yang peliknya tidak terlupa pula menukar no. telefon dan nama. Itu ciplak tahap gaban.

Sebenarnya di Malaysia, sikap memberi kredit kepada pemilik asal artikel jika copy bulat2 jarang diamalkan. Di negara lebih maju, hak cipta dipandang penting.

Dari satu segi, kalau ada orang sanggup ciplak artikel bulat-bulat, bermaksud artikel2 dalam bijakringgit tu ada mutunya. Jadi jangan risau, teruskan menulis artikel2 dan jangan risau kalau diciplak, lambat-laun akan terserlah juga siapa penulis sebenarnya. Teruskan usahamu, I'll always support you.

Nur Suraya said...

Dalam dunia ni kadang-kadang there is no wrong or right answer. Macam gelas separuh penuh, ada orang nampak separuh berisi. Tambahan pulak karya online masih kurang perlindungan dari segi undang-undang terutamanya di negara kita. Just follow your heart. I believe you know what you are doing. Be strong. Whatever you do, bersedia juga hadapi kemungkinan yang baik dan buruk yang boleh berlaku. I wish u good luck...

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...