Wednesday, December 14, 2005

Ahad lepas

Bangun pagi badan terasa tak selesa..perut rasa memulas2 tapi tak rase nak membuang hajat..tekak rasa loya tapi tak pulak muntah.
Lepas sarapan kami ke klinik utk antenatal check up…Dr inform my condition & blood test result: Low blood pressure 80/50 & Low hemoglobin & low red blood cel…yg pastinyer..berat badan naik 4kg..fuhh dahsyat! Tak bleh jadi ni..aku kene control dr makan makanan berlemak & need to take more protein..takpe2 ade 3 months lg utk tambah protein
Balik dr kilinik..mata terlelap dek kepala dah pening..kami singgah jap kedai hardware utk beli kepala paip nk mintak kontraktor kami terus pasangkan..then terus sampai umah Mak Ngah Mus’ab ada kenduri doa selamat..sampai2 sana orang tgh baca doa..kami masuk je umah tgk ramai btol orang..anak2 menakan Mak Ngah dr Utara & Sentral ramai berkumpul…sume kenal Mus’ab..apalagi ada yg cubit pipi Mus’ab..tarik tangan..cium pipi..Mus’ab dah naik rimas & ngantuk dah mula naik angina..tak bleh tunggu lama le gamaknya..so aku mkn cecepat sbb decide nak chow awal..tgh2 mkn tetiba sakit perut memulas yg amat sgt sampai rase tak bleh gerak..so aku terus panggil emak nak balik sekarang jugak!..kami chow dulu naik kete..atuk & B balik kendian naik Motor
Sampai umah aku terus lena tanpa gangguan Mus’ab (coz Ab tido bwh aku tido kat bilik atas)..tidur dr kui 1pm sampai 4.30pm..in between cuma bangun 2 kali utk solat zohor & buang hajat kecil…bila bangun perut memulas yg amat sangat .aku terus tunaikan hajat besar pulak..lega la sket..terus solat Asar..then turun bawah..Mus’ab lepas tu pon baru terjaga..aku buatkan susu..kami sama2 rest depan tv…tetiba kapla pening gile aku terus muntah dgn banyaknyer atas carpet…Mus’ab terkejut agaknya terus nangis kejap..B cecepat amik Mus’ab takut terkena muntah..nasib baik Mak & B ada tolong angkat & bersihkan carpet…

Nampak mmg ada symptom2 keracunan ..tapi pelik sbb org lain sume sihat & rasanya kami semua makan benda yang sama…hari ini dah masuk hari ke3 perut masih rase mual2 & tak selesa ...tido mlm pon tak lena asyik terjaga..makan pon tak selera

No comments:

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...