Thursday, January 13, 2011

Pelaburan Emas melalui akaun yg shariah compliant

Puas juga membaca laman-laman web berkenaan hukum pelaburan emas melalui akaun sebab aku tidak berminat untuk menyimpan emas fizikal atas sebab-sebab tertentu. Di Malaysia, pelaburan emas melalui buku akaun ada ditawarkan oleh 3 bank: Public Bank, Maybank dan KFH.

Hukum pelaburan emas melalui buku akaun ada dikongsi oleh Ustaz Zaharudin. Sila baca disini. Lepas baca artikel mmg rasa ragu-ragu untuk membuka akaun pelaburan emas.

Hari ni tetiba jumpa artikel dr Pakdi dalam artikel I dan artikel II . Berita baik! Kini rupanya di Malaysia sudah ada Pelaburan Emas melalui akaun yang mengikut garis panduan shariah yg ditawarkan oleh KFH ( Kuwait Finance House). Ok, dah tahu sekarang sudah boleh la mengambil tindakan. Tapi badan boyot sgt rasanya cam dah tak larat nak ke sana ke mari sorang-sorang. Takpe la at least dah tau info. Insyallah bila ada kesempatan, akan ku terjah jua.

4 comments:

Zuedin said...

ahhahah saya pun tgh study mender alah tu.....seriesly emas mahal sungguh sekarang

Farra Da Smiley said...

Zue, asset mmg makin lama makin naik harga, sama la mcm nak beli rumah pon harganya makin naik. Let's us start somewhere :) rather than no action at all.

Sharinginfoz said...

untuk jangka masa panjang memang bagus

Farra Da Smiley said...

Sharinginfoz, yeszza sokong2..

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...