Monday, July 27, 2009

4 in 1

4 - in - 1 :

1) Insomnia


Aku sedang mengalami gejala Insomnia yang semakin melampau. Jadi petang ini di pejabat, aku ngantuk sangat yang teramat hanya Allah yang tahu. Nak tidur tiada bantal/tilam...nak buat kerja mata ngantuk sangat jadi aku berjalan-jalan sampai ke Surau dan solat Asar berjemaah la. Allah nak uji insomnia supaya aku rajin bangun malam beribadat la tu..buat-buat tak faham pulak aku ni.....

2) DD & KFC

Ok rumah sewa area USJ telah kami dapat untuk adik iparku yang mula kerja hari ini. Jadi, semalam aku join sekali perpindahan rumah dan naik tangga sampai tingkat 4 dengan harapan bersalin le aku dalam minggu ni. Sebelum sampai USJ, kami singgah restoran jejantas Sg Buloh untuk menikmati Dunkin Donut dan KFC. Maaf dah tak insaf Donut sebab berat badan dah 2 minggu tak naik pon. Tapi badan tetap kembang...ihiks







3) Pembantu

Kami dah ada pembantu di rumah. Tidak sangka dapat begitu cepat, ingatkan lepas aku berpantang. Kami dah lama rajin bertanya dengan pekerja Indonesia yg dijumpai dimana-mana sahaja contoh: cleaner pejabat, cleaner hujung minggu, pekerja fudcourt etc. Akhirnya mendapat seorang pembantu yang kami dapat melalui kakaknya sendiri yang bekerja di Fudcourt. Kami menggelarnya 'Achik' = ''Makcik'. Hubungan antara majikan-pekerja ini ada sedikit kelainan kerana kami mengenali ahli keluarganya yg tinggal di Malaysia. Sebelum Achik tiba di Malaysia, kami telah berkunjung 2 kali ke rumah ahli keluarganya disini bagi membantu mengenali sedikit latar - belakangnya. Kakaknya juga sudah 2 kali ke rumah kami untuk berjumpa / mengirim barang. Anak-anak serasi dan gembira dapat duduk di rumah kerana mungki nmereka bebas bergerak berbanding duduk di rumah pengasuh. Dengan adanya pembantu, ia benar-benar meringankan tugasku yg sedang sarat. Balik ke rumah kerja memasak pon dah jadi mudah. Masanya sangat sesuai. Tak jadilah nak tempah Lauk Pantang MangkukTingkat gamaknya. Habis pantang? Dah berangan nak cat ruang tamu ( secara terperinci di bahagian banyak lukisan anak-anak) dan buat kuih raya! Kan dah ada 'achik' membantu kerja rumah lain. :D

Gambar anak-anak ke kenduri adik Zarid semalam :). Baju dr Tanah Arab hadiah daripada Uwan.

4) Another July baby

Kawan sepejabat, Fairuz yang EDDnya sama ngan aku dah selamat bersalin tengahari tadi. Alhamdulillah dapat anak ke 4, a gal 2.9kg. Baby July too!

Dah 6.20pm...masih di pejabat sebabnya kene tunggu suamiku sampai...ngantuknya.....

7 comments:

Ummu Auni Afif said... Reply To This Comment

er, bibik full time ker?

p.s cantik a tudung ni, beli mana :D

Farra said... Reply To This Comment

aini~full time...tudung dah lama bangat beli kat jalan TAR!

y@tipruzz said... Reply To This Comment

a'aa..cun la tudung mu itu. Dia belah tgh eh farra? brape RM eh?

Farra said... Reply To This Comment

yati~tudung ala selendang...pusing tarik atas, rm40 asal..minta kurang dpt rm33 hehe

Nur Suraya said... Reply To This Comment

wah... seronok tu dah ade pembantu... lega sket... bole jadi 'mem' kat umah :P

y@tipruzz said... Reply To This Comment

murah seh!
ni yg tingin pi ronda jln tar ni :p

Oja said... Reply To This Comment

bagus la dh ada pembantu..ringan sket keje..:)