Friday, December 24, 2021

Dividen ASB tahun 2021 dah diumumkan..Alhamdulillah

 ๐——๐—ถ๐˜ƒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—”๐—ฆ๐—• ๐—ฑ๐—ฎ๐—ต ๐—ฑ๐—ถ๐˜‚๐—บ๐˜‚๐—บ๐—ธ๐—ฎ๐—ป 

Alhamdulillah dividen tahun ni meningkat dari tahun lepas 


Saya memang jadikan ASB sebagai salah satu portfolio simpanan juga

Bagi saya ASB & TH simpanan untuk dana kecemasan bila saat diperlukan

Untuk long term, saya memilih Unit Trust, Emas dan Crypto.

Buat masa ni hartanah tiada dalam senarai sebab saya sendiri belum bersedia nak komit pelaburan hartanah

Apa yg penting, menyimpanlah demi masa depan.

Setahu saya jutawan bina kekayaan dengan cara:

1. Melabur 10-15% over long term

2. Buat side income

3. Hidup bawah kemampuan / live below your means

4. Sangat berhati-hati berbelanja

5. Buat simpanan ini perkara yang paling basic

6. Banyak sedekah

Untuk pelbagaikan simpanan, pilihla emas juga.

Tak banyak pon, at least tukar 10% je gaji kepada emas

Duit tak cukup? buat macam jutawan. Cari side income atau kurangkan belanja. Jom mula simpan e,as hari ini. Klik Nak mula simpan emas RM100

No comments:

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...