Saturday, May 22, 2021

7 Tips Simpanan Emas

 "Farra, susah tak nak mulakan simpanan Emas?"

"Tak susah pon, ko ikut je la tips aku ni..insyallah aku bimbing sampai berjaya" 



1. Bila ada niat & duit, terus simpan emas. Jangan bertangguh lagi  

2. Jangan dengar cakap orang lain. Simpan emas bukan kerana ikut-ikutan. Kita simpan emas untuk masa depan kita sendiri

3. Tak kisah harga naik atau turun, terus konsisten menyimpan emas. Tak perlu tunggu harga paling murah. Tunggu punya tunggu, duit kita bocor terbelanja. Kalau harga turun pon, tapi duit tiada, mesti tak boleh beli emas pon....kan?

4. Fokus pada misi dan matlamat simpanan emas. Sebagai contoh "Aku simpan ni untuk simpanan Haji bersama isteri". Mesti boleh terus kekal positif dan konsisten menyimpan emas

5. Simpan 1 Dinar sebagai motivasi simpanan emas kita. Letak dalam dompet, hari-hari bertambah semangat nak kumpul emas  

6. Cari ilmu tentang simpanan emas. Boleh baca buku tentang simpanan emas dan follow telegram saya https://t.me/HebatEmas. Kami ada 5 buku tentang simpanan Emas 

7. Ubah cara kita menyimpan. Kita mesti pelbagaikan simpanan. Kalau simpan dalam bank, duit akan susut nilai kerana inflasi. Dengan Emas, nilainya akan terus meningkat dapat la lawan inflasi.

Macamana? dah faham tak? Boleh hubungi saya tau 

Boleh whatsapp saya www.wasap.my/60133413040/SimpananEmas
Boleh follow instagram saya: https://www.instagram.com/farrah_aiza/

No comments:

6 kelebihan beli emas secara ansuran, Easy Payment Purchase ( EPP)

✨ 6 kelebihan simpan emas secara ansuran ✨ Beli emas secara ansuran di Public Gold ini dikenali sebagai “Easy Payment Purchase” ( EPP) Apa ...